Mobilskole-digital meldingsbok

Tele

Skolen benytter seg av tjenesten digital meldingsbok fra firmaet Teletopia SMS.

Målet er å øke hurtigheten og hyppigheten i kontakt og kommunikasjon med hjemmet. Vi har derfor innført bruk av SMS for å kunne kommunisere raskt og effektivt. Ordningen erstatter ikke annen kommunikasjon og e-post, men er et godt alternativ for hastemeldinger og viktige påminnelser.

Foresatte har nå muligheten til å:

• Motta viktige påminnelser, beskjeder og endringer fra skolen via SMS.
  • Motta positive meldinger fra skolen om elevens innsats eller oppførsel.

Sendte SMS blir loggført med dato, tid og telefonnummer og innhold. Vi har på den måten full oversikt over all kommunikasjon som er tilsendt skolen via mobil og kan raskt sjekke meldingen. Det er kun skolen som har tilgang på denne informasjonen og vil ikke deles med utenforstående, etter gjeldende regler fra datatilsynet.

En forutsetning for å delta er at man hele tiden gir skolens kontor eller kontaktlærer informasjon om oppdaterte og nye mobiltelefonnummer.

Melding kan sendes til 41716112. Bruk kodeord TIU etterfulgt av klassenavn og deretter meldingen.