Bibliotek bilde 2

Vi er så heldige på Tiurleiken skole at vi har et stort, nytt og godt skolebibliotek. Her finner du helt sikkert bøker du liker! Biblioteket er også et sted for å komme og lytte til magiske historier eller spille sjakk.

Låneregler ved biblioteket:

• Du kan låne inntil 3 bøker om gangen
  • I tillegg kan du låne 1 bok på engelsk eller annet språk
  • Du kan låne bøkene i 4 uker
  • Du kan levere bøkene tilbake i bokskapet utenfor biblioteket eller i bokkassene på biblioteket
  • Du må aldri låne bøker rett fra bokkassen (da vil noen andre få problemer!)
  • Det blir sendt ut purringer på bøker som må leveres ca. to ganger i måneden. Hvis du får purring må du levere boken/bøkene med en gang. Gi beskjed hvis du ønsker å låne boken lenger (da kan du fornye) eller hvis du mener at den allerede er elvert inn.

Velkommen til biblioteket.

Deichmanske biblioteket Romsås

Timeplan for biblioteket

Fakta om biblioteket

• Vi har 6459 bøker (pr. 31.12.2016)
  • 350 av disse bøkene er på engelsk
  • Vi har også bøker på ca. 20 andre språk
  • Du finner alt fra de mest lettleste barnebøkene til tykke ungdomsromaner, tegneserier og faktabøker om mange spennende emner.
  • I tidsrommet 01. 01. 16 til 31.12. 2016 lånte elevene ved Tiurleiken tilsammen 9198 bøker ved biblioteket!

Søk i bibliotekets bøker

Du kan lete gjennom bibliotekets bøker: Klikk her! Da kan du lete etter bøker du har lyst til å lese før du går på biblioteket for å låne.